Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Tråkig fredag

Av LM - 25 mars 2011 23:45

Dag 15

Ahh, snart helgledig igen. Då är det ju läge att planera helgen. Vad var det nu vi sa om planering? Jo just det, all planering sker under promenad. Ut och gå en timme efter jobbet, helst innan du kommer hem. Helg är som sagt lika med träningsläger. Tänk igenom vad du ska träna under den här helgen. Tänk också på att fredagskväll = förberedelse för träningsläger. Det betyder att du äter nyttigt och går och lägger dig tidigt. Va sa du om tråkig fredag? Vadå, du har ju fyllt 50 bast. Då ska du väl inte vara ute och ränna på stan eller sitta upe och grogga vid TV:n halva natten. Sånt tillhörde förra halvseklet, den som du nyss lämnat bakom dig.


Snabbtänkt som jag är hinner jag planera under promenaden hem från jobbet, även om den inte ens tar tio minuter. Svinkallt var det idag också, och snålblåst. Mörkt hade det blivit när jag var på väg hem. Så den där timmeslånga planeringspromenaden - den kan ni fetglömma.


Jag åt en nyttig middag - kokade matvete och gjorde en god sås av vatten, creme fraiche och kryddor som jag kokade upp färska torskfiléer i tillsammans med några buketter färsk broccoli och räkor och kräftstjärtar. Åt detta tillsammans med lite rå blomkål och en tomat- och löksallad.


För att kompensera en slö torsdag gav jag mig till att prova lite björnar och krokodiler med fördragna gardiner. Vardagsrummet är hyfsat stort - men kära nån. Parkettgolvet är hårt. Jag skulle behöva göra dessa övningar på en tjock fin gymnastikmatta. Man kan inte gå passgång på alla fyra med femtioåriga knän, det säger jag nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LM - 5 april 2011 22:21

Dag 26 5 km-rundan. Ut och inspektera ägorna! Ta tiden. Försök att förlänga löpavsnitten och därmed minska påpauserna men gå fortfarande i uppförsbackarna. Du komer garanterat att få en bättre tid den här gången.   Kände mig lite bättre under d...

Av LM - 4 april 2011 20:33

Dag 25 Ny vecka. Idag tränar vi taktisk planering. Nu har du ju gjort både 5- och 10 km-pass flera gånger. Du har koll på dem. Är dina rundor optimala? De har kanske några otäckt branta backar. Kan du ändra på det? Fundera över om du behöver ta med...

Av LM - 3 april 2011 20:15

Dag 24 Långpassdag. Det här har du ju också längtat efter. På vägen ut til 10 kilometersrundan, återkalla känslan från förra veckan. Alltså då du tyckte att det kändes så bra och tog slut alltför fort. Nu får du äntligen ge dig på det igen. Kör pre...

Av LM - 2 april 2011 20:00

Dag 23 Frossarfrukost. Gör dina helgbestyr. Om du brukar helgstäda hemma så ta det som ett träningspass. Alltså planer först (=promenad), plocka fram alla grejer du behöver, klä om till träningskläder, börja städa snabbt och effektivt. Bra om svett...

Av LM - 1 april 2011 19:45

Dag 22 Helg på gång = planering = promenad. Köp hem något gott till kaffet.   En ledig fredag. Jag hade haft planer på antingen en skön utomhuspromenad eller joggingtur i det äntligen komna vårvädret. Sol och plusgrader, det ville jag ha i ans...

Ovido - Quiz & Flashcards